Mexico!

29 mei 2009 - Mexico City, Mexico

Aangedikte VERSIE!

oke, ik ga even in vogelvlucht door de laatste tijd want we hebben zoveel gedaan en meegemaakt.
let op, dit is het laatste bericht want we zijn dinsdag 2 juni om 12 uur ´s ochtends weer op nederlandse bodem!

Mexico

Tulum

vanuit belize zijn we door gegaan naar tulum in mexico.
aan de grens viel het allemaal wel mee met die swine flu. 3 mensen met kapjes. formuliertje invullen en door gaan. De bus in gesprongen en na uren airco douche reden we richting tulum ´s avonds laat kwamen we in tulum aan en streken neer in de weary traveler hostel.
Een apart en enigzins drukke hostel waar je jezelf moet inchecken in een digitaal systeem. Hiervandaan gingen gratis busjes naar het strand en naar de ruines!

de volgende dag hebben we een bus gepakt naar een gigantisch wit strand en compleet leeg vanwege tekort aan toeristen.
We kwamen aan met 3 franse jongens en een meisje die met ons in de bus zaten. We wisten dat de ruines van tulum ook aan het water lagen maar we wisten niet waar de ingang was! Dus toen we het strand op liepen en ver in de verte een ruine aan het water zagen staan zijn we die kant op gaan lopen. Naa een tijdje veranderde het strand in rotsen en moesten we klimmen over rotsen! lichtelijk overtuigd dat het geen pad was naar de ruines is het meisje wat ons frans nederlandse groepje vergezelde, terug gegaan op zoek naar de weg! Maar daar hadden wij en de fransen geen zin in omdat we nog steeds met redelijk wat gemak over de toch wel scherpe rotsen konden klimmen.
Na toch al wat meters begon het ineens flink stijl te worden en dwong dat ons iets meer inlands te klimmen. hier vonden we na wat klouteren een aantal paden die ons na nog wat onduidelijk navigeren brachten bij een muurtje en een plastic afzet lint! hoppa over het muurtje en hoppa onder het lint door en daar stonden we bij de ruines! en binnen no time geblend door de andere toeristen!

via een illegale weg zijn we naar de tempels van tulum gelopen. heefons 51 pesos gescheelt. dat is zo´n 5 euro....

de ruines liggen aan een knalblauwe zee met een geweldig uitzicht. dus op zo´n oude plek kan je heerlijk zwemmen. het hele terrein was vergeven met de iguanen. sim probeerde ze te voeren, ze waren niet geintresseerd. wel heeft sim daar jason ontmoet. een jongen uit singapore die in California studeerd en die op zijn diploma de handtekening van arnold schwarzenegger wilt.
met hem hebben we de rest van de dag op het strand gelegen en gegeten terwijl hij vertelde over singapore.

op de weg terug naar het hostel hebben we Kat en Ali ontmoet. broer en zus die samen 7 maanden reizen en nu ook langs komen in amsterdam. met hun hebben we 2 weken lang gereisd.

in tulum zijn cenote´s. dit zijn grotten onder de grond gevuld met zoet water en vol met stalagtieten.
Deze onder grondse Tunnels verbinden zo hele onderwater rivieren met elkaar! het water is kraakhelder. Ik heb nog nooit zo ver kunnen zien onderwater!

we hebben in 2 van die cenote´s gedoken, echt waanzinnig! je krijgt een zaklampje mee en zwemt door gangen vol met rotsformatie´s. de 2e cenote was nog erger! daar ligt de holocline zoetwater laag op de zoutwater laag en waar de 2 elkaar raken, ga je door een laag die hallucinerend is. 1 wazige boel en je ziet de duiker voor je niet meer. je raakt zo de weg kwijt. check op google naar de foto´s. een aanrader! wel prijzig!

Isla Mujeres

de volgende dag zijn we met kat en ali naar isla mujeres gegaan.
dit is een eiland voor de kust van cancun. hier hebben we een golfkar gehuurt en zijn gaan scheuren (op golfkar tempo) over het eiland. we sliepen in hostel poc na. elke dag kan je yoga, african dance en andere dingen doen. Op isla mujeres was het ook raak met de 2 voor 1 coctail deals! ons favo barretje had 2 Cocktails voor 40 Pesos! echt briljant! ook hebben we daar een heerlijke tafel shushi gegeten en lekker gekletst en spelletjes gedaan!

Verder bestond het leven op isla mujeres uit strand hangen golfcar racen en kijken naar de verschillende attracties die het eiland rijk is! zo hebben ze een schildpadden boerderij, een eilandje wat op plastic flessen drijft! en ook ruines op de tip!

Ali en Sim zijn snacht gewapend met wat biertjes opweg gegaan naar de ruines op het meest westerlijke puntje van mexico!
overal reed politie en die hadden standaard hun zwaailichten aan! Wij elke keer onze biertjes verstoppen! HIHIHi dikke pret!
Hebben we die kar geparkeert en zijn over een muurtje geklommen om de ruines te bekijken! eerst liepen we op een open pad met grote kunstobjecten er omheen. dat pad leed naar de ruines die ruines waren alleen heeeeel erg klein! verder waren er hele gave wandel paden door de rotsen en langs de zee! Ook hebben we hier een beetje gesnorkeld en vooral veel lol gemaakt! Toen onze tijd hier voorbij was gingen we opzoek naar isla HolBox! ons volgende bestemming!

Isla Holbox (zegt Holbosh!)

volgende eiland was isla holbox. het eiland voor zwemmen met een whaleshark!
samen met kat en ali hebben in het duurste hotel geslapen van de hele reis maar het was wel een fijn gevoel. even geen zorgen om bedbugs of muggen.
de volgende dag een golfkar gehuurt. deze heeft het zwaar gehad. sim en ali hebben het arme ding eerst in de bagger gereden! zo vast en diep dat we er 1uur mee bezig zijn geweest om em eruit te krijgen! helemaal onder de bagger!!! Nadat we veilig waren ontsnapt aan de horzels die ons belaagde terwijl wij onze ontsnapping probeerde te realizeren op een golfkar (niet echt mogelijk kan ik je vertellen na zeker 6 steken van die K*T vlieg die ons maar bleef achtervolgen!) zaten we aan de andere kant van het eiland en vonden we toch echt dat deze golfkar wel heeeel erg traag was in vergelijking met die we op het andere eiland hadden!
maar daar is een oplossing voor! sim rijden en ali de bank omhoog opzoek naar de gas kabel! en met succes! we hebben em een stukkie door getrokken, dubbel gevouwen en aan zich zelf vast geknoopt!
Scheuren! dat ie deed!! Niet normaal! echt snel echt goed!
En na ongeveer 25 minuten zij die .....  BANG!!!!
was er een klepje van de uitlaat open geknald en klonk ie als een harley davidson!!!
Wij terug met dat ding! kregen we er een ander voor die een beetje terminaal bleek te zijn hahaha om de 4 minten rijden hield ie er mee op en moest je wachten en proberen en klooien! echt zoveel lol mee gehad! Noor probeerde toen we op nachtelijke excursie waren over het eiland terug terijden maar de golfcar was et er niet mee eens! om de 5 meter stopte die er mee!! arm ding!

We hebben hier ook nog weer mensen ontmoet die we herkende van isla mujeres en best een leuke tijd gehad!

volgende dag hebben we de whale shark zoek toer gedaan. geen whale shark gevonden wel giga manta rays en mee gezwommen. Echt fantastisch grote beesten! Wij op de zijkand van de boot die met de mantas mee vaarden en op het seintje van de gids sprongen we alle 4 het water in! druk spartelen en daar kwamen ze zo onder ons door!!! 2 giant manta rays! WAANZINNIG!!!

Later hebben we nog gesnorkeld en hebben ali en sim nurse sharks gekieteld en onder een rots vaandaan geprobeert te pakken!

Een ding is zeker! een golfcar went snel!

Playa Del Carmen!

de dag daarna zijn we terug gegaan naar playa del carmen. (ligt in de buurt van tulum) Dit is een erg duure veramericaanste strand / feest dorp aan de carribische kust! wel mooi strand en mooie zee! heerijk even gezwommen en lekker gefeest!

we wilden nog 1 feestavond voordat we naar cuba gingen. en dat hebben we gedaan.
we zijn naar de coco bongo club gegaan en wat was dat een geweldig feest.
mensen die over je heen vliegen. de green goblin en spiderman vechten op de bar. cancan meisjes.
de mask, confetti, Ballonnen en heel veel playback live acts!! the beatles Elvis Queen Madonna Mouline rouge! echt vanalles!gratis drank. De hele avond door en gewoon van begin tot eind vegas style showcasen! echt heel grappig! en als er dan even niks te doen was dan richten ze een camera op het meisje met de grootste boezem in de zaal en die woord dan vrolijk op een paar schermen groot geprojecteerd!!! Echt heer erg grappig allemaal! zoek het op het net! wat een feest!

de volgende dag via panama city naar Cuba!
to be continued....(in nederland)

1. Bo:
    29 mei 2009
    Wat een avonturen zeg.. Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet heel erg up-to-date ben geweest met het log, mede dankzij het feit dat ik elke keer stikjaloers wordt op jullie hele reis.

Ik hoor het ook liever uit jullie eigen mond dinsdag! helaas kan ik (en bren) niet aanwezig zijn bij het Grote Wederzien. Uiteraard zijn we er s'avonds wel, waar horen dan nog wel.

Alvast een hele goeie terugreis gewenst, gelukkig is het hier ook best mooi dus zal de overgang niet helemáal vreselijk zijn:P

Bo en bren
  2. Lou:
    29 mei 2009
    Ah en oh, jullie zijn helemaal ingeburgerd, ik hoor het al, deze trip zal nog veel gevolgen hebben, zelfs in Amsterdam en zo hoort het ook; dynamiek!!
    En het oh en ah gaat ook over het feit dat jullie inderdaad PAS! (grrr) dinsdag thuiskomen, dat betekent dat we jullie niet feestelijk in kunnen luiden,(wisten we al voor jullie vertrokken) maar wel direct allemaal uit school als een speer naar Amsterdam racen om jullie helemaal dood te knuffelen en vooral ook snuffelen, want wat zullen jullie lekker anders en exotisch (lees zweet!) ruiken, nee, echt, jullie zijn verwilderd en we gaan jullie helpen weer te acclimatiseren!(voorjullie er weer tussenuit piepen)

We tellen nu echt de dagen en uren af, we zijn er helemaal zenuwachtig van!
    Joechei!tralalala Ze komen weer thuis onze schatten met alle schatten!
    dikke dikke zoenen mama en Max en M&M
  3. Thera:
    30 mei 2009
    Te gekke trip!!! Ben stinkjaloers, als ik tijd heb. Wij(ik) zijn aan het stressen voor ons huwelijkfeest morgen. Gelukig komt je moeder ons bijstaan. Verheug me erg op julie verhalen en foto's. Geef ons een seintje als jullie alles geestelijk en op papier verwerkthebben. Volgens mij heeft Tines vanaf 27 juli vakantie, kom hier langs, of geef een seintje als jullie in Alkmaar iets organiseren, wat betreft reisverhalen etc.
    Enne ik wil ook!!!!!!!!!!!
  4. Giddy:
    31 mei 2009
    ola party people!!!!
    Mä haluan myos!!! Onks teille nahnyt piranjat?? puretteko se? hahahahhahaha
    geweldig!! een fijne tijd nog en spreek jullie snel! kusjes knuffels en groetjes van iedereen uit Suomiland ;)
  5. charlotte van den berg:
    1 juni 2009
    Goede reis,
    fijn dat jullie er bijna weer zijn.