Meer avonturen!

2 april 2009

Het was tijd om te vertrekken uit het eco hostel en verder te reizen naar bocas del toro!

Een van de grote toeristen trekkers van panama.
Bocas del toro is een eilanden groep met als hoofd eiland isla Colon.

We verlieten het hostel en klommen dezelfde oneindige trap weer af zoals we hem op waren gekomen.
halverwege zagen we natuurlijk de bus naar bocas voorbij komen.

eenmaal beneden was het lekker wachten aan de kant van de weg tot de volgende bus zou arriveren.

Na ongeveer 2 hoofstukken en 10 liedjes verder was het zo ver!

De bus stopte. onze tassen werden op het dak gebonden n wij betraden de bus.....
oei de bus zat PROP Vol!!

Wij moesten tussen de stoelen gevuld met panamanen staan en ons staande houden. wat voor die panamanen geen probleem is want zij zijn een kop kleiner dan ons! dus wij gebocheld voor een half uur!

daarna konden we zitten en werden we ingehaald door de volgende bus. en wij vroegens ons al af of het duitse stel wat we ontmoeten in het eco hostel en ook die dag richting bocas zou gaan daar in zou zitten.

na een end bochten en heuvels namen we 5 minuten pauze om wat te eten bij een wegrestaurant.

en waarempel! daar stond het duitse stel! kristof en lucya

Toen we aankwamen op de plek waar we de taxi moesten pakken naar de water taxi die ons naar bocas zou brengen liep ik nog even naar hun bus en vroeg ze waarom zij er niet uit gingen.

na watbabbelen besloten ze met ons me te gaan de taxi in en op naar bocas del toro!

Een wilde bootrit later stonden we daar met zijn 4en op in bocas del toro op isla colon.

We hebben met zn 4en een leuk klein hotteletje gevonden waar de prijs heel degelijk was.

Bocas del toro! Dit feest stadje is een gezellige toeristische boel.

Het was leuk om te zien wat er allemaal gaande was maar uiteindelijk vonden we het toch een tikje saai.... erg touristisch en ook best duur.

We hebben lekker gegeten En heus niet alleen maar pizza zoals sommige denken... hahaha

en zijn nog even met kristof en julya op pad geweest. heel gezellig stel.  we hebben s'avonds nog uren bier en rum gedronken en shithead gespeelt.

Volgende morgen gingen we door naar sixaola! het grensdorpje van costa rica en panama.

Na weer een boot en bus rit kwamen we aan bij een grote soor indiana jones brug met grote grove planken en een boel gaten er in die over de rivier ging. aan beide kanten was een klein kantoortje. dit was de douane en we kregen een stempel dat we panama verlieten.

We trotseerde vol bepakt de brug tevoet en liepen over de rivier zo costa rica in.

Daar hebben we de bus gepakt naar Puerto Viejo.!

Puerto viejo!

Dit puur carribische feest dorpje is enorm gezellig. vele malen leuker dan bocas del torro.
bij aankomst liepen we direct tegen een muur van wietlucht aan en kregen we direct woordjes toe gefluisterd van verschillende kanten....... Ey man Ganja???         want some weed??     need some smoke??

gefasineerd door alle rastas reggea en kleurrijke mensen op de straaten gingen we opzoek naar ons hotel.

we besoten in hotel puerto viejo te slapen.
toen we het hotel binnen kwamen begonnen we te kletsten met de receptionist. die luid giechelend ons te woord stond. Wat bleek.. ook deze jongen was zo stoned als een 10tje.

Zonder dat we er ook maar om vroegen gaf ie ons al 4 dollar korting op de kamer en kregen we een leuk kamertje dat boven de andere kamers uitstak. leek bijna alsof je buiten sliep alle ramen rondom bestond eigenlijk alleen uit een schaarhek en daar muggengaas tegenaan gespannen.

in puerto viejo hebben we onze 1e surfles gehad en enorm genoten van de warme sferen en gezellige mensen. hier en daar wat live muziek en overal weer heerlijk eten....... voor mensen die nog steeds niet geloven dat wij ook de locale quisine nuttigen vertel ik even wat deze over het algemeen inhoud.

Casados con Carne, pollo, Bistek, Chops

Dat is rijst aardappel puree bonen met rund kip of varken en een slaatje met wat zuur erbij.

we hebben hier fietsen gehuurd en zijn lekker een stukje gaan fietsen naar een ander strand.

Puerto viejo deed mij een beetje denken aan een soort lowlands het was eigenlijk precies groot genieg om lekker doorheen te wandelen en alle kleine geheimpjes en pareltjes op te zoeken. echt te gek

Toen de tijd gekomen was om het gezellige puerto viejo achter te laten gingen we door naar cahuita!

Cahuita!

In dit ook kleine carribische dorpje was het stukken rustiger als in puerto viejo.

Hier woont de zus van patty een collega uit theaterland met haar vent en dochtertje.
Wij hadden van patty een pakketje mee gekregen uit nederland om die hoogst persoonlijk af te geven in cahuita.

We wisten waar ze woonden en zijn op hun aanraden uit de bus gerold en bij de cocosbar een drankje gaan doen. wachtend op een taxi die ons naar hun huis zou brengen.

We werden direct vriendelijk onthaald door de barman van de cocosbar en een vietnam veteraan die woonachtig was in cahuita. de twee hadden een soort cartoon achtige verhouding want de veteraan begon net als hem direct tegeon ons te kletsen en hij vond dat ie de klanten niet lastig moest vallen. een soort van schattig mopperend ruzietje ontstond tussen 2 mannen die duidelijk vaak bij elkaar in de cocosbar in de buurt waren.

na ons drankje kwam daar de taxi en die bracht ons naar het huis van de familie van patty.

Eenmaal aangekomen werden we vriendelijk welkom geheten door 3 honden en de familie!

Weer zo een warm en gezellig onthaal. ze wonen ontzettend mooi in een huis met een enorme tuin eromheen.

Er werd direct een bedje voor ons klaar gemaakt en kregen de eerste introductie van het costa ricaans bier in de regea bar!

Toen we terug thuis waren en lekker aan het kletsen waren blaften de honden ineens heel hard...

wat bleek de huis luiaard met haar kleintje hing 1 meter boven de grond in hun tuin!!!
de hele vakantie wilde ik al zo een beest zien en nu kon ik hem letterlijk aanraken als ik dat had gewild!

wat een waanzinnig gaaf beest!!! de honden snel naar binnen want als mama of baby luiaard uit de boom zou donderen of echt te laag zou komen dan zouden de honden hem zonder twijfel gepakt hebben.

Gelukkig klom het stel vlug weer de boom in! echt waanzinnig gaaf

De volgende dag zijn we bij vrienden van hun een paardrij tocht gaan doen over het strand en door de een stuk bos. dat was echt ontzettend leuk. lekker wandelen hop in draf en op het strand zelfs lekker galloperen! echt te gek

weer een luiaard gezien in de boom onderweg en een paar aapjes hoog in de bomen.

Daarna zijn we naar het school feest geweest van de school waar hun dochter op zat en hebben we daar heerlijk gegeten en gedronken! fris uit plastic zakjes haha echt heel vreemd!
na een goeie lange dag hebben we lekker pasta gemaakt en samen gegeten.

de volgende dag was het eigenlijk al weer tijd om door te reizen dus zijn we vroeg op pad gegaan.
hun huis ligt best een eind van het busstation af dus gingen we opzoek naar een taxi.

na honderd meter kwamen we er achter dat we niet alleen liepen.

Mambo de jongste telg van het honden stel was door het hek gekropen en liep gezellig met ons mee!
ik moest hem met kop en kont terug door het hek proppen en even zeggen dat ie niet mee mocht.

gelukkig snapte hij het daarna hen kwispelde ons vaarwel. wat een gezellige boel daar in cahuita!

Eenmaal bij de bus kwamen we er achter dat die alleen heel laat in de middag reed en dat we nooit optijd zouden aankomen op onze volgende bestemming. dus hebben we voor de volgende morgen heel vroeg kaartjes gekocht en zijn we een nachtje blijven slapen in een goedkoop hotel om de hoek. de rest van de dag lekker gehangen op het strand en bij national park cahuita erg gaaf allemaal.

Volgende morgen vroeg zijn we vertrokken naar montezuma!

maar dat is weer een ander verhaal wat ik op een andere dag ga vertellen.

Maar nog even voor nu we zitten op dit moment in montezuma tis hier heerlijk en we vertrekken morgen richting monte verde en de arenal vulkaan!!

Veel liefs van hier

CHAO en            PURA VIDA!!!!!

1. Ruchama:
    2 april 2009
    Wat een heerlijke avonturen... Lekker vrij en verassend. Sim het is enig om je verhalen te lezen. Liefs voor jullie allebei!
  2. Lou:
    2 april 2009
    ondanks de zon (die nu echt brandt!) ga ik toch even achtr het scherm om nog eens heel langzaam alle indrukken in me op te nemen: WAUWWWWWWWW geweldig en heerlijk, ik zie het voor me, vanavond stuur ik iedereen achter dit scherm vol fanfabelachtige geuren en kleuren, tis een prisma van indrukken en dat doe je hartstikke goed, Sim, om ons mee te laten genieten van die ontdekkinggreizen. Ik probeer me jullie voor te stellen achter een computertje daaro, en dan tiepend en nippend van de licale beverages, het er allemaal op te plaatsen voor ons!
    Dank je wel!
    Ga zo door, zou ik zeggen, maak ons gek :-)
    heel veel liefs en kussies vanons allemaal!
  3. myrna:
    2 april 2009
    He stelletje! Ja jullie! Blondie en Rasta!
    Hebben jullie al bijnamen opgepikt onderweg??
    Ik maak jullie even jaloers... DE ZON SCHIJNT IN AMSTERDAM!!! morgen 20 graden.. dan zit ik op het terras!! :) Hier alles lekker!
    Love you lots!
    Xmyrna
  4. Myra en Chris:
    3 april 2009
    he schatties, m'n internet lag er ff uit en ik baalde zo, want ik kon jullie nieuwe avonturen niet lezen. Maar gelukkig is alles wwer opgelost! Tjonge jonge wat een heerlijke verhalen!! Sim wat kun je het toch prachtig vertellen allemaal, genieten!!
    We reizen echt een beetje mee met jullie zo, en verlangen ook naar die relaxte sfeer. Het reizen zal nu wel stiekum in je bloed kruipen denk ik. Liefjes we houden van jullie en verheugen ons met jullie over alle nieuwe indrukken en nieuwe mensen die jullie ontmoeten! Knuffels en kus, mama en chris
  5. Giddy:
    4 april 2009
    de zon scheen ook ff in helsinki, maar 20 graden?? mooi niet!! niet meer dan 5 zover.. dus geniet maar lekker daaro in die tropen, piranha boy en survival Jane! love ya! kusjes knuffels en alle liefde van jullie neefje en nichtjes. en ook van Piia natuurlijk ;)
  6. Olga:
    7 april 2009
    Jullie gaan lekker !!!
    Noor kom je ook nog op de foto?(IPV champignons)
    Geniet se daar Liefs OLga
  7. Lou:
    8 april 2009
    Gatverdegatver!
    Max gilt net door het huis dat je camera gejat is én je make-up tasje (bijna nog erger) en je Ipod, gatverdamme, dat dit nou ook altijd bij reizen lijkt te horen... wat ontzettend vreselijk misselijkmakend balen voor jullie.

Nou ja, de beelden op je netvlies kan niemand je afnemen, maar dat is waarschijnlijk een schrale troost
    lieve schatten, dikke troostende zoenen van ons allemaal XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX